Сторінки

неділя, 28 січня 2018 р.

Прогулянка з користю на ГПД

Цього року зима прийшла до нас з запізненням, тому поспішаємо насолодитися її дарами та красою. 
Учні 1-В класу разом із вчителем Ратушняк Т.В. на ГПД весело та з користю провели час на прогулянці. Подихали свіжим повітрям та наліпили сніговиків, змайстрували фотрецю, зробили "ангела" на снігу та головне - всі залишилися веселими та щасливими.

Видатки на реформу освіти

Розподіл видатків Державного бюджету України на реформу загальної середньої освіти

Тема пілотного тижня: "Світ захоплень"

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
● Що мені подобається?/ Що я люблю?
● Як знайти для себе нове захоплення?
● Чи завжди захоплення приносять нам користь?
Завдання сімнадцятого тижня:
1. Допомогти дітям визначити власні зацікавлення, уподобання.
2. Розвивати в дітей уміння натхненно розповідати про свої захоплення.
3. Сприяти розвитку нових захоплень.
4. Вчити робити висновки-узагальнення за результатами навчальних завдань.
5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати сімнадцятого тижня: На кінець тижня учні знатимуть: 
● назви і види деяких популярних дитячих захоплень; 
● яку користь /шкоду можуть приносити дитячі захоплення; 
● чим захоплюються однокласники. та вмітимуть: 
● пояснити, як від власних захоплень може залежати успіх та добробут у майбутньому; 
● розказувати про власні захоплення / вподобання; 
● презентувати результати власної творчості; 
● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Питання про 150 год навчання та інші

Чи вже працює норма про те, що вчителі мають проходити мінімум 150 годин підвищення кваліфікації?
Так. Норма Закону “Про освіту” про те, що підвищення кваліфікації вчителя має скласти 150 годин на 5 років і має відбуватись щорічно, вже діє. Для неї немає жодних прикінцевих чи перехідних положень, які б відтерміновували початок дії. Тож підвищення кваліфікації має вже зараховуватись у 150-годинну копілку кожного вчителя.
Окрім того, уже з 1 січня 2018 року вчитель таки отримав деяку свободу в пошуці місця підвищення кваліфікації. У Законі написано, що навчати вчителів можуть робити юридичні особи, що мають ліцензію або акредитовану освітню програму. Зокрема, це можуть бути вищі навчальні заклади.

Математичне лото "Виноград"

    Щоб навчання було цікавим, не обов'язково бути вчителем пілотного класу. Необхідно мати вогник у серці та любити дітей.
    Варданян А.Х., вчитель 1-Б класу разом з дітьми створили цікаву математичну гру "Виноград", в яку залюбки грають під час уроків та перерв. 
Правила гри не складні: діти об'єднуються в групи, кожна група отримує набір виразів, а також комплект кришечок із відповідями до них. А далі -  розпочинаються математичні перегони. Діти обчислюють вирази, знаходять потрібну кришечку, та в результаті отримують об'ємне гроно винограду та міцні знання з математики!


Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина?


Якщо Ви запитаєте учнів пілотних класів чи цікаво навчатися в школі, то вони одноголосно дадуть стверджувальну відповідь. Я нещодавно стала свідком цікавих відкриттів та досліджень, які відбувалися в 1-А класі (вчитель - Журавльова Л.М.)
Проблемне запитання дня: Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не тоне? 
І. Робота в малих групах. Вправа «Обери об’єкт дослідження»
Хід вправи: На столику учитель розкладає предмети, які можна міряти стрічкою, лінійкою, зважувати на терезах, розглядати в лупу тощо. Створеним групам пропонуємо самостійно обрати предмет дослідження та інструменти. Учні вимірюють предмет з допомогою запропонованих вимірювальних приладів. Учитель звертає увагу учнів на годинник і пропонує завершити роботу через 3 хвилини. По завершенні часу вчитель пропонує дітям подивитись на годинник.
 Обговорення:
• Що змінилося на годиннику? (час)
• Що вам вдалося дослідити з допомогою стрічки? лінійки? (довжину, ширину, висоту)
• А що можна виміряти за допомогою чайної ложечки? (об’єм сипучих речовин, об’єм рідини)
• Чи бачили ви такі предмети вдома?
• Чи використовують у вас вдома такі інструменти? Де саме? (коли мама готує чай; дивимось на годинник, щоб знати, коли час спати тощо)
• Чи можна без них обійтися в житті? (Учитель підводить дітей до розуміння того, що інструменти, з якими ми працювали, допомагають нам у побуті, на роботі, в школі).
ІІ. Вправа «Зроби та поясни»
Хід вправи: Дітям пропонує обговорити й висунути гіпотези (передбачення), що станеться з певними предметами, речовинами, коли їх занурити у воду.
Запитання учителя:
• Хто був на морі? Озері? Річці?
• Чи спостерігали ви за тим, що відбувається з предметами, речовинами, якщо вони потрапляють у в воду? (предмети тонуть, не тонуть, намокають, розчиняються).
(Пластикова кулька, металева кулька, дерев’яна кулька, кулька з тканини, ложка цукру і т.п.) 
Групова робота. Учитель пропонує учням об’єднатися в групи по 4–5 учасників. Для групової роботи кожній групі потрібні невеличка ємність з водою, бажано прозора, та перераховані вище предмети і речовини. Кожен учень проводить одне дослідження. Інші слідкують і роблять висновки.
Запитання учителя:
• Якщо металева кулька тоне, то чи потоне апельсин? Діти висловлюють свої припущення. Учитель бере апельсин і опускає його в воду. Він більший за м’яч, важчий, але не тоне. Потім учитель чистить апельсин і без шкіри його опускає у воду – апельсин опускається на дно.
• Чому в шкірці апельсин плавав, а без шкірки – тоне? Дітям пропонуємо розглянути шкірку, подивитись, що в шкірці є отвори. Пояснюємо, що в отворах є повітря, яке тримає на воді апельсин.
Таким чином, діти самостійно висувають гіпотезу про те, чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина і самостійно роблять висновки.

ГПД, поділ на групи та кадрова автономія

З плином реформи освіти в педагогів  та батьків не меншає запитань про НУШ. Тому ми продовжуємо відслідковувати, що найбільше бентежить освітян і батьків учнів, та давати на це відповіді.
У даній добірці – відповіді про існування програм “Росток” і “Інтелект”, наповнюваність класів і поділ на групи, а також підвищення кваліфікації вчителів. Докладніше...

Про проведення навчального тренінгу від LEGO

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 01.12.2017 р. № 1/9-652 «Щодо впровадження ігрових та діяльнісних методів навчання в освітній процес початкових класів» 30-31 січня 2018 року на базі КОІППО проводитиметься дводенний навчальний тренінг для педагогічних працівників пілотних закладів.
Навчання будуть здійснювати тренери від LEGO Foundation.
У тренінгах візьмуть участь вчителі НВО №25 - Журавльова Л.М., Прокопенко Г.М., Чернецька-Кліменчук О.В.

Інтерактивний посібник-глосарій для вчителів початкових класів

Звернення Ірени Корбабіч-Путко, директора НВК «Новопечерська школа», до педагогів України Переглянути відео


Інтерактивний посібник з невеличкими теоретичними відео та навчальними текстами із онлайн-курсу для вчителів початкових класів задля швидкого доступу до важливої інформації. Наразі доступні для перегляду дві теми:
Решта тем – у процесі розробки, як і повноцінний онлайн-курс. https://edera.gitbooks.io/glossary/

середа, 24 січня 2018 р.

Знайомтеся: робот Dash

Сьогодні ми знайомимо Вас із чудовим роботом Dash. Він приїхав до нас з США, його створили фахівці із Кремнієвої долини, компанія Wonder Workshop. 
Проявивши трохи уяви можна створити дійсно цікаве і захопливе заняття та провести його у початковій школі, або навіть у себе вдома.

неділя, 21 січня 2018 р.

Перші відгуки вчителів і батьків про НУШ

“У дітей не згасає мотивація до навчання”, – каже радник міністра освіти і науки Іванна Коберник про роботу 100 пілотних шкіл. Із вересня 2017 року вони апробовують проект Державного стандарту початкової освіти, який найближчим часом має затвердити Кабінет Міністрів.
Під час відкритої зустрічі в рекламній агенції Postmen радник міністра розповіла про результати соціологічного опитування вчителів і батьків, чиї діти навчаються в пілотних школах.

субота, 20 січня 2018 р.

Незвичайний урок літературного читання

Незвичайний урок літературного читання, був проведений цього тижня вчителем Чернецькою-Кліменчук О.В. в 4-А класі. Вчитель запропонувала дітям принести цікавинку - нове видання книжки "Аліса в країні див". Виявилось, що власниками нового видання книжки є аж 6 учнів  класу. 
Тому на уроці, щоб не гаяти часу, діти об'єднались в 6 груп і почали опрацювання книжки.
Головна винагорода - це емоції та можливість оживити сторінки підручника за допомогою додатку. Докладніше...

Щодо курсу підготовки вчителів НУШ

До уваги вчителів, які будуть проходити курс підготовки до впровадження нового Державного стандарту. Пропонуємо презентацію Олександра Папіша, проектного менеджера EdEra, в якій подано огляд курсу підготовки.

Результати навчання в НУШ

У контексті впровадження ідей НУШ змінилося розуміння результатів навчання. Пропонуємо презентацію з коментарями О. Я. Савченко, де аналізується сутність цього поняття.

Зима – це не дати на календарі

Зима… Мабуть, як і більшість людей, ми мріємо про неї спекотного літа. А потім, коли спливає час, вона нарешті приходить – гарна та сніжна, вітряна або ж спокійна та велична.
Зима – це не дати на календарі. Адже вона може і не прийти першого грудня. Останнім часом її доводиться чекати довго. Кажуть, що виною цьому глобальне потепління. Але як жити без зими, без справжньої, зі снігом, зі свіжим морозним повітрям?
Справжнє свято для себе влаштували учні 3-Б класу та їх класний керівник Платон А.Є. Зимова прогулянка, чищення снігу, ліплення снігової баби. Що може бути краще гарної зимової днини?