Методичні матеріали до курсу "Я досліджую світ"
Сторінки
▼
четвер, 31 травня 2018 р.
Про педагогічну рефлексію
Зазвичай, на завершення будь-якої діяльності, людина підбиває підсумки, визначає, що вдалося, що-ні, що варто змінити, а що заслуговує на увагу. Людина аналізує насамперед себе через призму своєї роботи та її результатів.
Рефлексія - розумова функція, притаманна винятково людині. Саме рефлексія відрізняє людину від братів її менших. Рефлексію вивчають психологи, педагоги, навіть фізики.
Особливо важлива рефлексія нам, учителям. Аналізуючи наш емоційний стан, навчальну діяльність як процес та зміст навчання, ми пізнаємо себе як професіоналів, як педагогів, як майстрів своєї праці. Рефлексія допоможе відкорегувати наше вчителювання, визначити приорітети, нові задачі, допоможе краще спланувати наступний навчальний рік. Кожен з нас полюбляє рефлексувати...
Залучення батьків до освітнього процесу
План-конспект перших батьківських зборів.
Мета: ознайомити батьків з особливостями НУШ; сформувати в батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.
Учасники: батьки, класний керівник.
Дисграфія. Як учителю допомогти учню
Дисграфія – це особливість, коли людині важко писати і, відповідно, опанувати цю навичку. Тим не менше, є методики і поради, як полегшити навчання таким дітям у звичайному класі. Як це зробити – розповідає графолог Марина Фоменко.
Дисграфіків у світі близько 20%. Кажуть, що їх кількість збільшується. Ці люди мислять образами, і діти з дисграфією вивчають мову теж через образи. Детальніше
Результати ІІ етапу вибору підручників для 1-го класу
Інститут модернізації змісту освіти опублікував результати ІІ етапу вибору підручників для 1 класу, в рамках якого вчителі різних шкіл обирали ті книги, за якими навчатимуться їхні учні.
У списках подано результати того, скільки примірників кожної з книжок на вибір було обрано у кожній конкретній області. Детальніше
Згадати все: 17-й пілотний тиждень
17 темат тиждень (22.01-26.01.18 р) - "Світ захоплень"
Модельна навчальна програма (17 тиждень)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-А, Журавльова Л.М.)
Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина? (НВО №25, 1-А, Журавльова Л.М.)
Математичне лото "Виноград" (НВО №25, Варданян А.Х.)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-Г, вч Прокопенко Г.М.)
Перші відгуки вчителів і батьків про НУШ
Сім навчальних зон, які можуть бути в кожному класі
Інтегроване навчання: тематичний та діяльнісний підходи
Вчитель має бути поруч з дитиною, а не стояти над нею
Новий освітній простір НУШ (рекомендації МОН України)
Модельна навчальна програма (17 тиждень)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-А, Журавльова Л.М.)
Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина? (НВО №25, 1-А, Журавльова Л.М.)
Математичне лото "Виноград" (НВО №25, Варданян А.Х.)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-Г, вч Прокопенко Г.М.)
Перші відгуки вчителів і батьків про НУШ
Сім навчальних зон, які можуть бути в кожному класі
Інтегроване навчання: тематичний та діяльнісний підходи
Вчитель має бути поруч з дитиною, а не стояти над нею
Новий освітній простір НУШ (рекомендації МОН України)
понеділок, 28 травня 2018 р.
Шість рухових вправ з LEGO для першокласників
З наборами “LEGO Play box”, які будуть передані до українських шкіл, діти зможуть “підкачати” різні сфери розвитку: креативність, пізнавальне, соціальне та емоційне зростання.
У даній підбірці – вправи для фізичного розвитку, які дають змогу дитині протягом уроку перебувати у русі. Скута поза та непорушне сидіння за партами (якого не існує у НУШ) заважає дітям вільно мислити, бо розвиток координації та рух тісно пов’язані з когнітивними процесами.
неділя, 27 травня 2018 р.
Палички Кюїзенера. Що це і як їх використовувати
Бельгійський вчитель початкової школи Джордж Кюїзенер розробив універсальний дидактичний матеріал для розвитку у дітей математичних здібностей.
Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають «числа в кольорі», «кольоровими паличками”, “кольоровими числами”, “кольоровими лінієчками”. У наборі містяться чотиригранні палички 10 різних кольорів і довжиною від 1 до 10 см.
субота, 26 травня 2018 р.
Згадати все: 16-й пілотний тиждень
16 темат тиждень (15.01-19.01.18 р) - "Зимові свята"
Модельна навчальна програма (16 тиждень)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-Г, вч Прокопенко Г.М.)
5 навичок, які повинен мати вчитель майбутнього
В центрі уваги - дитина (НВО №25)
Канадські та фінські методики в Україні
Сигнальні картки для ранкових зустрічей
Прибульці - покоління Z. Як з ним порозумітися?
Модельна навчальна програма (16 тиждень)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-Г, вч Прокопенко Г.М.)
5 навичок, які повинен мати вчитель майбутнього
В центрі уваги - дитина (НВО №25)
Канадські та фінські методики в Україні
Сигнальні картки для ранкових зустрічей
Прибульці - покоління Z. Як з ним порозумітися?
Використання LEGO-технологій в НВО №25
LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка широко використовується вчителями пілотних класів у НВО №25.
Робота з LEGO обумовлюється високими освітніми можливостями конструктора: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.
Робота з LEGO обумовлюється високими освітніми можливостями конструктора: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.
Під час тематичного тижня "Моя родина" учні 1-Г та 1-А класів (вчителі - Прокопенко Г.М., Журавльова Л.М.) моделювали з конструктора LEGO свою сім'ю, вчилися визначати час за годинником, проектували своє майбутнє.
"Людина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, найбільш пристосована до життя, так як швидко знаходить вихід з складних ситуацій, приймає раціональні рішення" - стверджує вчитель 1-А класу Журавльова Л.М.
"Людина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, найбільш пристосована до життя, так як швидко знаходить вихід з складних ситуацій, приймає раціональні рішення" - стверджує вчитель 1-А класу Журавльова Л.М.
"Нова українська школа ставить перед вчителем конкретні вимоги щодо формування певних особистісних якостей дітей в системі знань. Саме багатофункціональність LEGO - конструювання допомагає нам реалізувати ці завдання на практиці" - відзначає вчитель 1-Г класу Прокопенко Галина Миколаївна.
Переваги використання LEGO в освітньому процесі:
- діти впроваджують нові ідеї, втілюючи в реальність те, що є чи могло б бути насправді;
- цеглинки LEGO створюють поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії;
- на заняттях з LEGO створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе творцями;
- активізується словниковий запас дитини, розвивається творчість дітей, формуються навички діалогічного мовлення.
пʼятниця, 25 травня 2018 р.
У перший клас - за новими правилами
5 травня 2018 року Міністерство юстиції погодило нашумілий Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів.
Його головна мета – запропонувати альтернативу вступним конкурсам у перші класи.
Документ набув чинності 8 травня, тож “Нова українська школа” підготувала аналіз того, як відтепер зараховуватимуть дітей у перші класи. Докладніше
четвер, 24 травня 2018 р.
У чому сенс LEGO для освіти
Дитина, яка вміє конструювати, вигідно вирізняється серед однолітків: може аналізувати об’єкти, вміє поетапно планувати свої дії, у неї розвинута увага і уява, прагне досліджувати. Діти також вчаться навчатися на власному досвіді.
Перші класи, що розпочнуть навчання 1 вересня 2018 року, безкоштовно отримають набори LEGO та регулярно займатимуться з ними. До Вашої уваги інтерв'ю з чотирма педагогами, які вже давно використовують ці конструктори на уроках. Вони розповіли у чому сенс LEGO для освіти та як він допомагає дітям вчитися. Детальніше
понеділок, 21 травня 2018 р.
Нова модель оцінювання для 1-х класів
В МОН розробили нову модель оцінювання в перших класах, що ґрунтується на формувальному оцінюванні, яке дозволяє оцінити насамперед процес навчання, а не результат (тобто кількість помилок), а також поступ кожного учня. Зокрема, за запропонованим зразком учителі оцінюватимуть, як активно дитина працювала на уроці, чи була допитливою, чи добре співпрацювала з іншими тощо.
Документ уже надіслали для апробування в школи, які пілотують новий Стандарт початкової освіти. За результатами оцінювання в цих класах і зворотного зв’язку від учителів, міністерство внесе корективи і надасть нову форму оцінювання всім першим класам для 2018/2019 навчального року. Детальніше
Читайте детальніше про нову модель оцінювання в нашому роз’ясненні.
субота, 19 травня 2018 р.
Діти-експериментатори НВО №25
Добігає звершення навчальний рік, а з ним і апробація держстандарту початкової загальної освіти в двох перших класах НВО 25 Кропивницького, який бере участь в пілотному проекті Нової української школи.
31-й тематичний тиждень "Моя родина"
З 14 травня по 18 травня 2018 року в пілотних класах проходив тематичний тиждень "Моя родина"
На фото - учні 1-А класу (вчитель - Журавльова Л.М.)
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
● Хто є в моїй сім’ї?
● Моє родинне дерево
● Хто і за що відповідає у моїй родині?
Завдання тридцять першого тижня:
1. Розширити знання дітей про сім’ю, родину, їх значення у житті людини.
2. Пробудити інтерес до пізнання історії свого роду.
3. Розвивати почуття обов’язку перед сім’єю.
4. Учити поваги до батьків, родини.
5.Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності.
6.Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного
спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати тридцять першого тижня:
На кінець тижня учні знатимуть:
● про свої права та обов’язки в сім’ї;
● цінність сім’ї для людини;
та вмітимуть:
● розповідати про свою сім’ю, родину;
● описувати обов’язки кожного члена сім’ї;
● краще розуміти своїх рідних;
● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
Чотири командні гри з LEGO для 1 класу НУШ
Що щвидше змінюється світ, то більше потрібні люди, які вміють працювати в команді та мислити нестандартно. До уваги - ігри з LEGO з методичного посібника Міносвіти.
Діти вчаться: бути уважними і не відволікатися, орієнтуватися на площині, домовлятися з іншими, спрівпрацювати; описувати, ставити себе на місце інших, описувати свої дії та дії інших, пояснювати наслідки таких дій; утримувати інформацію у пам’яті, самоконтролю, асоціативно мислити. Детальніше
В інтегрованому курсі для класів НУШ збережеться поділ на групи
Під час інтеграції освітніх галузей у 1 класі відбуватиметься поділ на групи, а, отже, у вчителів залишиться їхня кількість годин незалежно від того, оберуть вони програму з інтегрованим курсом чи без. Відповідний лист-роз’яснення підписав заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей 18 травня. “У процесі інтеграції кількість навчальних годин, передбачених на вивчення кожної освітньої галузі базовим навчальним планом, перерозподіляється таким чином, що їхнє сумарне значення не зменшується. Це відображається в типових освітніх програмах, освітніх програмах закладів загальної середньої освіти.
Поділ класів на групи здійснюється незалежно від того, як розподілений між окремими й інтегрованими предметами час, відведений на відповідні освітні галузі“, – зазначено у документі. Окрім того, МОН готує зміни до наказу №128 від 20 лютого 2002 року, який визначає поділ на групи для вивчення окремих предметів.
Завантажити документ можна за цим посиланням.
Друк підручників для 1-го класу
МОН планує, що видавництва розпочнуть друк підручників для 1 класу в кінці червня – на початку липня. Про це повідомили на сайті МОН.
“Планується, що видавництва, підручники яких набрали більше 40 тисяч заявок, розпочнуть їх друк за держані кошти в кінці червня – на початку липня. Ті ж підручники, що будуть обрані школами у межах від 20 до 40 тисяч заявок, можуть бути надруковані на умовах співфінансування (видавництва зможуть дофінансовувати різницю між встановленою державою ціною та собівартістю за власний рахунок)”, – повідомили у міністерстві. Детальніше
“Планується, що видавництва, підручники яких набрали більше 40 тисяч заявок, розпочнуть їх друк за держані кошти в кінці червня – на початку липня. Ті ж підручники, що будуть обрані школами у межах від 20 до 40 тисяч заявок, можуть бути надруковані на умовах співфінансування (видавництва зможуть дофінансовувати різницю між встановленою державою ціною та собівартістю за власний рахунок)”, – повідомили у міністерстві. Детальніше
Згадати все: 14-й тиждень пілотування
З досвіду роботи в НВО №25 (1-А, вч Журавльова Л.М.)
З досвіду роботи в НВО №25 (1-Г, вч Прокопенко Г.М.)
Нова українська школа у Кропивницькому
Рецепти "вдалої" співпраці з батьками
Ранкова зустріч: що це і навіщо?
DAILY 5, DAILY 3 - щоденні кроки до успіху
Кольорові сни інопланетянина
Виготовляємо власний словничок
Учимо українські фразеологізми
Учимось помічати мамематику в життіРанкова зустріч: що це і навіщо?
DAILY 5, DAILY 3 - щоденні кроки до успіху
Кольорові сни інопланетянина
Виготовляємо власний словничок
Учимо українські фразеологізми
Якою має бути Нова українська школа?
Посібники з використання LEGO
середа, 16 травня 2018 р.
30-й тематичний тиждень "Веселка"
З 07 травня по 11 травня 2018 року в пілотних класах проходив тематичний тиждень "Веселка"
На фото - учні 1-А класу (вчитель - Журавльова Л.М.)
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання: ● Як з’являється веселка?
● Чому веселка різнокольорова?
● Як зробити веселку на шкільному подвір’ї?
Завдання тридцятого тижня:
1. Навчити спостерігати за явищами природи та аналізувати їх.
2. Формувати первинні уявлення про світло і колір.
3. Допомогти створити просту модель веселки.
4. Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності.
5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати тридцятого тижня:
На кінець тижня учні знатимуть:
● причини виникнення веселки; ● порядок кольорів веселки;
та вмітимуть:
● створювати просту модель веселки;
● проводити досліди та практичні роботи, пов’язані з веселкою;
● пояснювати природу веселки;
● використовувати прийоми запам’ятовування кольорів веселки;
● краще розуміти тексти про природу;
● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.