Якщо Ви запитаєте учнів пілотних класів чи цікаво навчатися в школі, то вони одноголосно дадуть стверджувальну відповідь. Я нещодавно стала свідком цікавих відкриттів та досліджень, які відбувалися в 1-А класі (вчитель - Журавльова Л.М.)
Проблемне запитання дня: Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не тоне?
І. Робота в малих групах. Вправа «Обери об’єкт дослідження»
Хід вправи: На столику учитель розкладає предмети, які можна міряти стрічкою, лінійкою, зважувати на терезах, розглядати в лупу тощо. Створеним групам пропонуємо самостійно обрати предмет дослідження та інструменти. Учні вимірюють предмет з допомогою запропонованих вимірювальних приладів. Учитель звертає увагу учнів на годинник і пропонує завершити роботу через 3 хвилини. По завершенні часу вчитель пропонує дітям подивитись на годинник.
Обговорення:
• Що змінилося на годиннику? (час)
• Що вам вдалося дослідити з допомогою стрічки? лінійки? (довжину, ширину, висоту)
• А що можна виміряти за допомогою чайної ложечки? (об’єм сипучих речовин, об’єм рідини)
• Чи бачили ви такі предмети вдома?
• Чи використовують у вас вдома такі інструменти? Де саме? (коли мама готує чай; дивимось на годинник, щоб знати, коли час спати тощо)
• Чи можна без них обійтися в житті? (Учитель підводить дітей до розуміння того, що інструменти, з якими ми працювали, допомагають нам у побуті, на роботі, в школі).
ІІ. Вправа «Зроби та поясни»
Хід вправи: Дітям пропонує обговорити й висунути гіпотези (передбачення), що станеться з певними предметами, речовинами, коли їх занурити у воду.
Запитання учителя:
• Хто був на морі? Озері? Річці?
• Чи спостерігали ви за тим, що відбувається з предметами, речовинами, якщо вони потрапляють у в воду? (предмети тонуть, не тонуть, намокають, розчиняються).
(Пластикова кулька, металева кулька, дерев’яна кулька, кулька з тканини, ложка цукру і т.п.)
Групова робота. Учитель пропонує учням об’єднатися в групи по 4–5 учасників. Для групової роботи кожній групі потрібні невеличка ємність з водою, бажано прозора, та перераховані вище предмети і речовини. Кожен учень проводить одне дослідження. Інші слідкують і роблять висновки.
Запитання учителя:
• Якщо металева кулька тоне, то чи потоне апельсин? Діти висловлюють свої припущення. Учитель бере апельсин і опускає його в воду. Він більший за м’яч, важчий, але не тоне. Потім учитель чистить апельсин і без шкіри його опускає у воду – апельсин опускається на дно.
• Чому в шкірці апельсин плавав, а без шкірки – тоне? Дітям пропонуємо розглянути шкірку, подивитись, що в шкірці є отвори. Пояснюємо, що в отворах є повітря, яке тримає на воді апельсин.
Таким чином, діти самостійно висувають гіпотезу про те, чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина і самостійно роблять висновки.
Немає коментарів:
Дописати коментар