Сторінки

Поради для налагодження комунікації зі складними батьками

Чудово, якщо батьки вірять у свою дитину. Прекрасно, коли вони визнають її обдарованість та оригінальність. А якщо така оцінка необ’єктивна? Якщо ми самі наділяємо звичайнісіньких дітей надзвичайними властивостями? А чи часто ви чули таке:
«Моя дитина – геніальна!
«Вона не могла так вчинити»
«Ви просто не можете його зрозуміти»
«Ви не вмієте працювати з обдарованим дітьми!»
Для батьків їхня дитина – особлива. Так має бути. Та як пояснити їм, що отримана оцінка є об’єктивною, а ставлення до усіх учнів у класі однакове? Що треба робити і чого категорично робити не можна?  Детальніше

Ігри, що допоможуть налаштувати клас на командну роботу

Ігри для всього класу, які можна використовувати під час уроку та після. Увага, вони пробуджують командний дух!
Коли учні перейдуть на новий рівень освіти чи зберуться влаштуватись на роботу, їм, окрім шкільних знань та професійних навичок, знадобляться особливі уміння – проявляти індивідуальність та працювати у команді.
Із часом приходить розуміння, що ці навички стануть ключовими складовими успішності людини. Тому так важливо ще у шкільні роки привчати дітей до командної роботи. Що для цього потрібно зробити? Наприклад, використайте вправи для згуртування класу з даної підбірки. Детальніше

Метод "Шість капелюхів"

Кожен вчитель мріє про те, щоб учні навчалися із захопленням! Як організувати навчальний процес так, щоб ваш урок дійсно запам'ятався? Як показує досвід, більшість дорослих, які теж колись були школярами, згадують саме ті уроки, під час яких вони мали змогу бути не просто слухачами, а брати активну участь – висловлювати думки, пропонувати ідеї, щось створювати власноруч!
Метод «Шість капелюхів» – це психологічна рольова гра, сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблемну ситуацію з 6 незалежних одна від одної точок зору. Це дозволяє сформувати найбільш повне уявлення про предмет дискусії та на логічному й емоційному рівнях оцінити переваги і недоліки. Детальніше

понеділок, 18 червня 2018 р.

5 ідей для інтегрованих уроків у початковій школі

Поєднувати теми різних навчальних предметів — цікаво і корисно. Це допомагає учням бачити зв’язок навчання із життям і застосовувати знання на практиці. Але вчителю, який завжди йшов за стандартною програмою, важко одразу «перемкнутися» на інтегровані уроки. Як обрати тему, зацікавити дітей та не допустити помилок, розповідає вчитель початкових класів Новопечерської школи Мирослава Коба. Детальніше

4 «підказки» щодо підготовки до тематичного дня

1. Важливо розробити для себе структуру планування. Спочатку на підготовку та обдумування йтиме багато часу. Але чітка послідовність дій допоможе готуватися швидше.
2. Коли тема вже обрана, потрібно провести для себе мозкову атаку: що я знаю. Далі зрозуміти: що я можу розповісти дітям. Попереднє опитування дасть змогу відсіяти те, що учням вже відомо. Потрібно поставити мету інтегрованого дня і визначити, чого діти мають навчитися. Від цього можна відштовхуватись у підготовці завдань.
3. Важливо врахувати, що завдання на рух і завдання, що потребують посидючості, краще чергувати.
4. Не потрібно далеко відходити від навчальної програми. Теми можна пристосувати одна до одної. Наприклад, був запит від учнів на тему космосу. А за програмою з природознавства ми маємо розглядати весну. Як поєднати космос і весну? Ми почали говорити про планети, перейшли до Сонця і як Земля обертається навколо нього. Звідси з’явилися теми «пори року» і «час» — це поєднання математики і природознавства. Потім ми вийшли на вулицю і спостерігали, які зміни відбулись у живій і неживій природі. Запитань від дітей про космос було так багато, що ми розглядали цю тему протягом цілого тижня.

неділя, 17 червня 2018 р.

Життя - це не острів, на якому ми живемо самі

Освіта потрібна не лише для того, щоб заповнити порожній розум знаннями та накопичити інформацію. У навчанні дітей потрібно використовувати також інші стратегії, щоб вони вміли бути щасливими в цьому складному світі, а також дарували щастя іншим. Важливо навчати дитину правильних цінностей та виховувати її емоційну особистість кожнісінького дня.
Емоційна освіта – це голос, що дає їй заохочення та підтримку, дарує відчуття безпеки у кожному зробленому кроці, підтримку, яка вчить сміливо вставати після кожного падіння.
Справжні пригоди починаються у віці семи-восьми років. Тоді у дітей з’являється самоусвідомлення та розуміння того, що таке світ. Вони вже мають відчуття справедливості та знають, що правильно, а що ні.
З цього моменту поступово формується особистість та інтереси дитини. Вона виходить у світ із більшою цікавістю і саме батьки повинні забезпечити підтримку, незалежність і щоденну любов.
Зверніть увагу на речі, які треба розвивати для емоційної освіти дитини.

Фрази з подвійним змістом

Спілкуючись з дітьми, ми не дуже замислюємося, як вони сприймають звернені до них слова і фрази. Важко уявити, але наші слова і думки володіють магічною силою. Усього одна фраза може позбавити життя сенсу, вбити надію, а може додати впевненості, розсмішити, втішити, допомогти знайти віру і 
любов. Ф. Бегбедер, «Діти з Небес»

Камінці, фарби, пензлики і фантазія


Розфарбовування каменів стане цікавим заняттям для першокласників, до того ж їх можна використовувати як іграшки або прикраси для кімнати. Підійшовши до створення виробів творчо можна створити безліч різних красивих речей: рослини, тварини, будівлі, автомобілі, цілі міста, які можна використовувати не тільки в ігрових цілях, але і як навчальний матеріал. Здавалося б, звичайні камені, але скільки всього цікавого можна зробити, витративши небагато часу і проявивши трохи фантазії.

Вивчаємо час на годиннику та дні тижня цікаво

Чотирнадцять практичних завдань для знайомства й закріплення поняття днів тижня, а також розвитку навичок визначення часу за аналоговим і цифровим годинником. Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.
Визначаємо час. Цей комплект завдань стане чудовою практикою та допоможе дитині у майбутньому із легкістю визначати час, як на цифровому, так і на аналоговому годиннику.

На урок з кубиком та квіткою

В умовах компетентнісного підходу результатами навчання визнаються знання, уміння і ставлення (цінності, мотивація) учнів, що школярі застосовуватимуть у відповідь на потреби ситуації – навчальної чи життєвої. Саме тому “класична” таксономія, що дозволяє навчати учнів не креативності як такій, а синтезу і оцінюванню як сукупності конкретних мисленнєвих умінь і навичок, навчання яких можливе через сукупність спеціальних методів.
Серед таких методів, що засновані на таксономії Б.Блума, – «кубик Блума» та «ромашка Блума». Детальніше

Флеш-картки з математики


Індивідуальні флеш-картки з математики є необхідним доповненням до будь-якого підручника з математики та самостійним засобом навчання.

Ілюстративний матеріал наближений до щоденного життя дитини та сфери її інтересів, що допоможе їй зрозуміти, де можна застосувати здобуті знання.
Картки містять завдання для розвитку логічного мислення, кмітливості та уваги першокласників.
Картки стануть у нагоді для навчання на уроках та в позаурочний час.
Їх можна використовувати до будь-якого підручника з математики.
Матеріал взято з Інтернету

Дидактична гра "Асоціації"


Гра розвиває асоціативне мислення, вчить знаходити причинно-наслідкові зв'язки між предметами, розвиває спостережливість, увагу, мовлення.
Картки для розвитку зв'язного мовлення можна виготовити самостійно, дібравши малюнки з мережі Інтернет.

Корова - молоко, сіно, теля, сарай (хлів), поле;

машина - колесо, кермо, бензозаправка, інструменти, насос;
школа - підручники, олівці, парта, глобус, дзвінок;
комп'ютер - мишка, колонки, принтер, клавіатура, диск;
дощ - парасолька, гумові чоботи, хмара, грім та блискавка, калюжа/

Граємо в математику. Сусіди числа

У 6 років більшість дітей вміють рахувати в межах 10, а деякі - в межах 100, знайомі з поняттями "один", "багато", "більше", "менше". Дуже корисною для першокласників буде гра "Знайди сусідів".

Виріжте невеликі квадратики з картону, на кожному з яких написані цифри від 0 до 10. Запропонуйте дитині "правильно" розмістити числа у будиночках.
Діти повинні зрозуміти, що кожне наступне число утворюється з попереднього і ще однієї одиниці (зрозуміло, це формулювання - для батьків, а не для запам'ятовування дітьми).


(Фото з Інтернету)

субота, 16 червня 2018 р.

Крокуємо до НУШ разом з батьками

Кожним батьківським зборам передує копітка підготовча, цілеспрямована робота, що передбачає такі моменти:
- обирання актуальної теми заходу;
- визначення поточної та кінцевої мети зборів;
- проведення опитувань, мікродосліджень серед учнів та батьків;
- визначення виду використання форм роботи, їхніх принципів та послідовності;
- повідомлення, запрошення батьків та інших учасників зборів (фахівці, шкільний психолог, учителі, представники адміністрації освітнього закладу, керівники гуртків та секцій тощо);
- обладнання та оформлення місця проведення зборів.
Будь-які батьківські збори мають містити низку обов’язкових компонентів. Докладніше

Чому слід навчати дітей до школи?

Джонас Харріссон пропрацював учителем близько 16 років, але в останні 5 років він став помічати неприємну тенденцію в поведінці дітей в класі. 
Він уже випробував усі можливі варіанти збереження дисципліни, він заохочував і вичитував дітей. Але одного разу вчитель зі стажем усвідомив, що цю проблему можна вирішити тільки вдома.
Ось його слова:

Масаж олівцями

Рух пальців і кистей рук дитини мають на її розвиток особливий вплив. Фахівці стверджують, що ігри за участю рук і пальців сприяють гармоній­ному розвитку тіла і розуму, підтримують у належному стані мозкові системи.
Японський лікар Намікосі Токудзіро ство­рив методику оздоровчого впливу на руки. Він стверджував, що пальці мають велику кіль­кість рецепторів, які надсилають імпульси до центральної нервової системи людини. На ки­стях рук є чимало акупунктурних точок, масажуючи які можна впливати на внутрішні орга­ни, що рефлекторно з ними поєднані.
По насиченості акупунктурними зонами кисть не поступається вуху чи стопі. Східні медики встановили, що масаж великого паль­ця підвищує функціональну активність голо­вного мозку, масаж вказівного пальця пози­тивно впливає на стан шлунку, середнього — на кишечник, безіменного — на печінку і нир­ки, мізинця — на серце. Будьте здорові!!!