понеділок, 6 лютого 2023 р.

Оцінювання навчальних досягнень молодших школярів

Проаналізувавши оцінні судження (вирази), які є найдієвішими для учнів, ми розділити їх на три групи: 

-  оцінні судження (вирази) оцінювання процесу роботи (Наприклад: Я бачу, що ти старався! Мені радісно від того, що ти активно працював під час уроку! Я приємно здивована твоєю наполегливістю?); 
- оцінні судження (вирази) оцінювання результату роботи (Наприклад: Ти можеш краще! В тебе дуже добре вийшло! Гарна робота! Чудовий результат! Ти робиш успіхиВідмінно!); 
- оцінні судження (вирази) оцінювання особистості учнів (Наприклад: Молодець (вказано 25 разів), Розумник! Чемпіон!).

Вербальні судження, які допомагають перетворити звичне “Молодець” на більш цілеспрямовані оцінювальні конструкції: 
-      Я задоволена тим, як ти виконав вправу… 
-      Дякую за допомогу з … 
-      Приклад/вірш набагато кращий, коли ти … Дякую тобі!\
-      Я дуже ціную те, що ти охайно написав … 
-      Дякую, що зробив це … це означає, що я / ми можемо зараз … 
-      Це забрало так багато часу, але ти впорався!
Наприклад, «я задоволена тим, як ти написав», краще, ніж «молодець», оскільки в першому випадку оцінюється те, що виконав учень, а в другому – його особистість.
Що варто змінити, щоб поліпшити якість оцінювання молодших школярів: 
  • змінити ставлення всіх учасників навчально-виховного процесу до оцінювання та оцінки  не як до констатації результатів діяльності, а як інструменту руху (розвитку) дитини;
  • разом з дитиною розробити критерії оцінювання її прогресу: темпу, обєму, правильності тощо;
  •  постійно розвивати відповідальність учня за роботу, яку він виконує, та впевненість у собі;
  • формувати в учнів потребу у самоконтролі та самооцінці; збільшити використовування елементів оцінки-гри.

Немає коментарів:

Дописати коментар