Перезавантаження за новим Стандартом
План батьківських зборів
1. Діти нового покоління.
2. Основні відмінності покоління «Z».
3. Головні навички людини у 21 столітті.
4. Практики.
Сьогодні держава гучно заявила про великий марафон, а ми з вами на старті. Яким буде фініш, складно відповісти, проте з чим це пов’язано, або для чого робиться я спробую вам пояснити. Джерело
ЗНАЙОМСТВО.
- Та все ж для початку, давайте познайомимось. Дозвольте поставити вам кілька запитань.
З вашого дозволу прошу піднятись тих, хто:
- вперше веде дитину до школи
- веде до школи хлопчика
- чию родину сьогодні представляє бабуся або дідусь
- чиїй дитині на сьогоднішній день вже виповнилося 6 років
- хто впевнено думає, що освіта потребує змін.
Дякую
Ну і, як годиться, гостей потрібно частувати. Тому я прошу вас обрати цукерку, щоб наша зустріч була солодшою. (Батькам пропонується передати по колу цукерницю та взяти одну цукерку з чотирьох можливих ТМ (для подальшого поділу на групи))
Швидкі зміни в нашому світі вимагають від учнів бути гнучкими, брати на себе ініціативу та бути лідерами, а також створювати щось нове та корисне.
У 1991 році Нілом Хау (Neil Howe) та Уїльямом Штрауссом (William Strauss) була описана Теорія поколінь.
Згідно цієї теорії покоління змінюються раз на 20-25 років.
Якщо ви чули про ШІСТЬ ПОКОЛІНЬ СУЧАСНОСТІ, то можливо, чули, що ваші діти належать поколінню Z (або ЦЕНТЕНІАЛИ)
• Це перше покоління, житєвий цикл якого починається саме в 21 ст.
• Те, що минулі покоління називали "технологіями майбутнього", пококоління Z вважає невід'ємною частиною повсякденного житття.
• Доступ в інтернет не обмежується лише користуванням домашнім комп’ютером і може бути доступним в будь-який момент завдяки ноутбукам з інтернет - модемами, планшетам, мобільним телефонам, смартфонам, смарт-годинникам.
• "Z"–перше покоління, яке повністю народилося в часи глобалізації та модернізму.
А це, в свою чергу, означає, що зараз росте покоління, яке отримує та отримуватиме освіту в моделі самонавчання та самоспрямування. Це покоління краще знає, що йому подобається і буде займатися тільки тим, що йому приносить задоволення.
Вони пов'язані соціальними мережами, але ізольовані один від одного фізично.
Їх особливістю вважається інший формат сприйняття інформації. Для покоління Z пост в Facebook і Twitter буде нести більше сенсу, ніж прочитана книга.
В такого покоління форма пам`яті - трансактивна. Пам`ять починає працювати з іншими механізмами і запом`ятовується не інформація, а те, яким шляхом до неї дістатися.
В ЧОМУ Ж ОСНОВНІ ВІДМІННОСТІ ПОКОЛІННЯ «Z» ?
• З самого народження вони відчувають свою перевагу, свою піднесеність.
• Вся їх поведінка заснована на власних відчуттях.
• Вони завжди без сорому скажуть вам, чого вони хочуть.
• Вони мають власну думку щодо всього на світі і, як правило, ця думка розходиться з батьківською.
• Вони не сприймають зауважень і залякувань.
• Вони не можуть зосередитись на чомусь одному протягом довгого часу.
• Вони не стануть прислухатися до порад дорослих, а все в житті пізнають на власних “шишках”.
• Вони надають перевагу творчій діяльності перед всіма іншими
видами занять.
• Не приймають загальноприйняті правила і постійно порушують їх, а все, що може перешкодити їм, не заслуговує їхньої уваги.
• Покоління орієнтоване на власні цілі.
• Покоління буде найрозумнішим в історії людства. Його представники матимуть доступ до майже необмеженої кількості інформації та навчальних матеріалів.
Інтернет для дітей виступає новим культурним знаряддям, яке впливає на формування психічних функцій.
Раніше діти розвивалися у взаємодії дитини і дорослого або дітей між собою, то сьогодні інтернет втручається в цю взаємодію.
Занурюючись в інтернет, діти отримують менше сенсорних сигналів з навколишнього світу. Відчуття світу може стати менш чуттєвим.
Притупляться сприйняття запахів, звуків реального світу. Дитина не вчиться зчитувати ці сигнали, якщо вона весь час в інтернеті. Дослідники відзначають у зв’язку з цим спад у здатності до співпереживання та емпатії
Діти покоління “Z” будуть мислити по іншому. Це не логічне
мислення, а візуальні образи, асоціації різного роду.
Тому поряд з дитиною покоління Z повинні знаходитись творчо працюючі люди. Це має бути особистість, яка здатна володіти нестандартними, нетрадиційними методами, творити нове.
Отже, що треба знати?
Потребують схвалення
Ерудовані
Поверхневі знання
Нестійка увага
Швидко перемикаються (кліпове мислення)
Не люблять, коли їх навчають
Потребують постійної зайнятості
Для того, щоб працювати в інформаційну епоху, учні мають вміти критично мислити, творчо вирішувати проблеми, зрозуміло пояснювати свою думку, засвоювати мінливі технології та орієнтуватись у стрімкому інформаційному потоці.
Так головними навичкими людини у 21 столітті є:
• Communication комунікація (гра, ротаційне навчання)
• Collaboration колаборація (співпраця, команда)
• Creativity креативність
• Critical критичне мислення
Навички критичного та креативного мислення, комунікація та колаборація є життєво необхідними і для дорослих, і для дітей. Дорослих часто складно навчити критично сприймати будь-яку отриману інформацію, з дітьми це простіше.
ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
Навички аналізувати, порівнювати та робити висновки мають закладатися ще з дитинства. Щоб зрозуміти їхню важливість в цьому віці, я спостерігаю за тим, як мислять діти у моєму класі.
Чи вірять вони у все, що показую?
Чи завжди вони розуміють, як отримати те, чого вони хочуть?
Чи легко вони піддаються впливу своїх однолітків?
В провідних школах світу педагоги вже практикують прийоми розвитку критичного мислення, і, незабаром, така практика буде вимагатися і в українських школах. Як це працює я б хотіла вам сьогодні показати.
КНИГА – ПОДАРУНОК
Давайте разом поміркуємо!
- Звідки беруться щасливі люди?
- І чому так багато щасливих дітей, але так мало щасливих дорослих? Спробуєте відповісти?
- Я вам допоможу… Маю чудову нагоду продемонструвати вам книгу Анни Гресь, адресовану всім мамам і татусям «Школа навиворіт»
- Хтось читав цю книгу?
- Може хтось хотів би мати таку книгу?
- У вас є така можливість, отримати її просто тут і зараз.
- Є бажаючі?
- Я точно зараз не в ролі торгового агента та все ж .
- Хто хоче цю книгу?
- Що потрібно для того, щоб отримати бажане?
- Іноді, достатньо піднятися, підійти та отримати бажане. Хтось просто хоче, а хтось діє. (Книгу отримує той, то піднявся, підійшов, дотягнувся і взяв)
Я переконана, що подумки ви вже перебрали кілька варіантів:
- Навіщо мені це…
- Знову щось продають…
- Що вона хоче…
Дуже складно дорослим себе ламати, змінювати переконання, вчитися. Дитина ж коли хоче щось – підходить, тягнеться рукою, оцінює поглядом можливість заборони, бере і має те, що хотіла.
ДРУДЛИ
- Чи знайоме вам слово ДРУДЛИ?
- Друдли – це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них.
- Пропоную покреативити…
- Що ми бачимо?
- На що це схоже?
- Про що ви подумали, або яка асоціація з’явилась першою?
В такий спосіб на один малюнок ми отримали різні бачення, погляди, переконання. Вчимося розуміти, що я можу сказати правильно, але і товариш мій каже правильно, а може його ідея чи бачення цікавіше.
Якщо ми навчилися не боятися висловлюватись, то і при розв’язуванні задач ми не будемо боятись робити припущення, шукати шляхи розв’язання, міркувати, помилятися, шукати головне або вилучати зайве, а основне доводити свою думку, спираючись на факти. Спробуємо?!
ЗАДАЧА
Чоловік живе на 17-му поверсі. На свій поверх він піднімається на ліфті лише в дощову погоду або тоді, коли хто-небудь із сусідів з ним їде в ліфті. Якщо погода хороша і він один у ліфті, то він їде до 9-го поверху, а далі до 17-го йде пішки. Чому?
Для себе я зробила висновок: один зробив, інші нічогісінько не зрозуміли, який сенс було її розв’язувати? Шукала різні способи, як допомогти дітям не відмовитися від розв’язання (мовляв, посиджу – хтось скаже).
Оскільки сучасні мобільні телефони діти не випускають з рук, то рішення прийшло само собою.
Ідея!!! Сьогодні на уроці математики ми використовуємо мобільний. Адже, знання починаються із здивування.
Вішаю QR код (він був карликом) – і рішення прочитане
Зрозуміла річ, більшість дітей обирає короткий шлях, але швидко отримавши відповідь, іноді, їм стає ще цікавіше розплутати все спочатку. Дитина вчиться бачити, що це не складно і наступного разу пробує розмірковувати.
СПІВПРАЦЯ
Ще на початку нашої зустрічі я поділила вас на групи. В який спосіб?
Цукерками, звісно
Робота в групах - це ідеальний спосіб, щоб підштовхнути дітей мислити. В оточенні своїх однокласників діти піддаються впливу чужої думки. Така робота допоможе їм навчитися розуміти, як мислять інші люди, і що їхня думка - не завжди єдиний шлях для вирішення.
Прошу бажаючих спробувати свої сили та підійти до столів за обраною цукеркою.
Перед вами: серветки, стаканчики, трубочки, ножиці та скотч.
Тому спробуйте прожити один момент зі шкільного життя.
Отож, тема дня «Космос». Урок трудового навчання. І тут вчитель видає: «А чи мріяли ви коли-небудь політати? …»
Звісно, цікавіше буде стимулювати роздуми через творчість. І ми починаємо творити. Я спробую відтворити задум дітей, а ви спробуйте створити «шедевр» за темою «ПОЛІТАЄМО». Не забувайте, ви – діти!
Після виконання завдання прошу вас презентувати свою роботу, тому вже про це подумайте, хто буде демонструвати виріб.
РОБОТА В ГРУПАХ
Іноді варто відмовитися від повного контролю та впливу на роботу учнів. Не треба боятися спробувати, адже всі діти будуть в рівних умовах для виконання творчого завдання.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Щоб використовувати стратегію розвитку критичного мислення, ліпше просто забезпечити учнів усіма необхідними матеріалами для створення виробу, і нехай вони роблять його самостійно. Цей спосіб підштовхне учнів скористатися всіма їхніми попередніми знаннями, змусить думати, щоб в кінці-кінці визначити, як виглядає, наскільки велика та якого кольору…
У проекті Стандарту початкової освіти розглядаються такі наскрізні вміння в розвитку:
1. Розв’язую проблеми
2. Критично мислю
3. Творчо мислю (креативність)
4. Співпрацюю
5. Ефективно спілкуюся
6. Розвиваю власний емоційний інтелект
7. Досліджую
8. Організовую свою діяльність
9. Рефлексую
10. Читаю вдумливо
Отож, для учнів початкової школи найважливіше навчання – через дослідження та особистий досвід, роботу в групі та соціалізацію. Тому в Стандарті багато уваги приділено саме їм.
Коли дитина працює у групах з ровесниками, вона відчуває себе в безпеці. У роботі над спільними проектами навіть найменш сміливі діти розкриваються, бо відчувають, що мають право на помилку.
Сторінки
- Новини
- Про мене
- Ed Era
- На допомогу вчителю
- ГПД
- Створення освітнього середовища
- Формувальне оцінювання (методичний кейс)
- НУШ у 1-х класах
- Ранкове коло з Лего
- Тематичні тижні НУШ Лего
- Ранкові зустрічі в НУШ
- Руханки в НУШ
- НУШ у 2-му класі
- НУШ у запитаннях і відповідях
- НУШ у 3-му класі
- НУШ 4 клас
- Підвищуємо кваліфікацію онлайн
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар