четвер, 26 квітня 2018 р.

Як виховати global citizen

Сьогодні IT-корпорації розуміють, що без звернення до педагогічної спільноти не обійтися. Укріплювати свій бізнес у ХХІ столітті означає ще й допомагати молоді. Тож, наприклад, влаштовують міжнародні зустрічі провідних учителів, які використовують STEM-освіту. На цьогорічній конференції в Сінгапурі, влаштованій Microsoft, важливою темою для обговорень у лідерській групі було виховання відповідальності в учнів. Директор Новопечерської школи Ірена Корбабіч-Путко поділилася своїми думками щодо того, як впливають сучасні технології на дітей та як виростити громадян світу. Детальніше

Програма з математики для 1-2 класів

Порівняльний аналіз проектів

Відверто про болючі питання освіти

450 вчителів з 10 областей України отримали змогу розпитати про новації заступника міністра освіти і науки Павла Хобзея під час фестивалю освіти «Вчителі майбутнього», який проходив 21-22 квітня у Львові. Найцікавіші моменти виступу.
Чому підручники для Нової української школи запізнюються
Супервізії вчителів мають стати регулярними
До шкіл прямує 51 фура з Lego
Яких предметників не вистачатиме
У які школи не можна потрапити за місцем проживання

понеділок, 23 квітня 2018 р.

Учні показують вищі результати PISA, якщо батьки багато читали їм у дитинстві

Не зважаючи на соціально-економічні передумови, учні показують вищі результати тестування рівня освіти PISA, якщо батьки багато читали їм у дитинстві. Це показало дослідження, опубліковане на сайті “PISA Україна”.
Також автори дослідження знайшли зв’язок між результатами навчання і тим, чи батьки допомагали учням з домашніми завданнями в першому класі.
“Відповіді батьків указують на стійку залежність результатів 15-річних учнів у тестах із читання від їхньої читацької активності в першому класі, а також від взаємодії батьків із ними під час читання й виконання домашніх завдань. У 2009 році бали із читання були значно вищими в тих учнів, чиї батьки повідомили, що вони “щодня або майже щодня” чи “один-два рази на тиждень” читали зі своїми дітьми, коли вони навчалися в першому класі“, – зазначено у дослідженні. Детальніше

неділя, 22 квітня 2018 р.

Медична довідка для зарахування в школу

Відтепер для зарахування дитини до школи потрібно надавати медичну довідку форми № 086-1/о – «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язково медичного профілактичного огляду». Вона містить інформацію про результати медичного огляду та рекомендації щодо занять фізкультурою.
Відповідне роз’яснення у відповідь на лист МОН надає Міністерство охорони здоров’я. Запит виник у зв’язку зі скасуванням МОЗ форми первинної облікової документації «Медична картка дитини (для дошкільного та загальноосвітнього навчальних закладів)» (форма № 026/о).
Замість неї для зарахування до шкіл залишили довідку форми № 086-1/о, однак лишалося неврегульованим питання, яку довідку потрібно подавати для зарахування до дитсадків. За рішенням МОЗ, ця ж довідка, форми № 086-1/о, поширюватиметься і на дошкільні заклади.
Окремо у роз’ясненні йдеться про те, що під час зарахування дитини до дитсадка батьки також мають подавати довідку форми № 063/о «Карта профілактичних щеплень». mon.gov.ua

Як навчає своїх учнів одна з "найрозумніших" країн - Сінгапур


За останніми результатами PISA, Сінгапур займає перші місця серед здатностей учнів: до читання й розуміння текстів, до використання знань й умінь із математики, до використання знань й умінь із природничих наук для розв’язання життєвих ситуацій. За інформацією: @GlobalTeacherPrizeUkraine
Які ж особливості шкільного навчання в Сінгапурі? 
1. Місце в середній школі абсолютно не закріплене за місцем проживання ( учні можуть потрапити у школу, яка знаходиться в 10-12 км від дому).
2. У школах активно застосовують технології, комп’ютерні ігри, інтерактивні дошки, навчальні програми, щоб максимально залучити учнів до навчального процесу.

27-й тематичний тиждень: "Навіщо їсти?"

З 16 квітня по 20 квітня 2018 року в пілотних класах проходив тематичний тиждень "Навіщо їсти"
На фото - учні 1-А класу (вчитель - Журавльова Л.М.)
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання: 
● Навіщо ми їмо? 
● Як визначити корисну і шкідливу їжу? 
● Як поводитись за столом під час споживання їжі? 

Завдання двадцять сьомого тижня: 
1. Формувати позитивне ставлення до власного здоров’я та прагнення правильно харчуватися для збереження і зміцнення здоров’я. 
2. Дати уявлення про те, які корисні поживні речовини містяться у різних продуктах. 
3. Формувати розуміння ролі різноманітного харчування. 
4. Формувати навички дослідницької діяльності, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. 
5. Навчити спостерігати, як органи чуття задіяні у процесі харчування та травлення. 
6. Допомогти дітям усвідомити вплив емоційної атмосфери на засвоєння їжі. 
7. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. 
Очікувані результати двадцять сьомого тижня: 
На кінець тижня учні знатимуть: ● важливість їжі для організму людини; ● користь і шкоду від продуктів харчування; ● що їжа не лише задовольняє потреби організму людини, але й має викликати насолоду, бути естетичною на вигляд; ● правила здорового харчування; 
та вмітимуть: ● пояснювати, що їжа має бути не лише смачною, а й корисною; ● обирати корисні продукти; ● сервірувати стіл; ● готувати дрібні здорові перекуски; ● дотримуватися безпечних прийомів праці; ● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

STEM-ВЕСНА-2018



З метою ознайомлення педагогічної громадськості з інноваційними освітніми технологіями, необхідними для реалізації концептуальних засад Нової української школи, створення платформи для спілкування, пошуку і підтримки перспективних наукових ідей щодо розвитку STEM-освіти в Україні та демонстрації рівня освітніх досягнень в інноваційній сфері в Льотній академії Національного авіаційного університету та в гімназії імені Т. Шевченка 20-21 квітня пройшов Всеукраїнський фестиваль «STEM-ВЕСНА-2018».  Учасниками фестивалю були педагоги міста, серед яких вчителі початкових класів НВО №25 - Торжинська С.В. та Даниленко Н.В.  Переглянути фото

пʼятниця, 20 квітня 2018 р.

Як все починалося: 6-й тиждень НУШ

6 темат тиждень (09.10-13.10.17 р) - "Я і моя Батьківщина"

12 ознак хорошого вчителя

Гарний учитель – це, мабуть, головна ознака, за якою ми характеризуємо школу. Але яким має бути хороший учитель? Деколи непросто відповісти навіть самому собі. Хороший учитель може бути різним: і літньою пані з добрим серцем, і хвацьким випускником університету, але він має бути людиною на своєму місці. Компетентним, психологічно адекватним і здатним передавати знання учневі. Ми зібрали 12 ознак хорошого учителя, на нашу думку. Усі вони не можуть бути обов’язковими, але зазвичай хороший учитель на практиці уміє усе це або майже усе. Детальніше

понеділок, 16 квітня 2018 р.

Не можна стояти на місці - треба щось змінювати

Увесь пілотний тиждень в 1-А (вчитель - Журавльова Л.М.) присвячений весні та весняним святам. Тому все, про що діти говорять, стосується саме цієї пори року. У групах учні намагаються виконувати завдання по черзі. Процес здебільшого саморегулюється. Тим, хто все хоче писати сам, однокласники роблять зауваження і домовляються ділитися.
На уроці все постійно рухається і змінюється. Навчання спрямоване на те, щоб дитина ставила запитання. Помилки – це нестрашно. Це краще, ніж завжди робити досконало, але щоразу трястись зі страху.
Взагалі нова програма передбачає зміну світогляду вчителя. Є шанс отримати нові знання, пройти перезавантаження і не реагувати так, як звик. З цими дітьми треба тонше. Вчитель має бути не передавачем інформації, а постійно навчатися. Тому програма НУШ цікава і сильна. 

Тут велика робота з деталями. У дітей є свій освітній простір – поличка, комфотрна класна кімната, індивідуальна папка-портфоліо, улюблені іграшки, фотографії, дитячі малюнки та поробки. Є свобода, розвиток, діяльність і рух.
Право виходити на вулицю Людмила Михайлівна цінує: каже, клас став більш рухливим, якщо нецікаво – можна знизити темп, втомилися – вийти за межі класної кімнати.
На вулиці вчитель продовжує урок, який ропочався у класі. Але методи і підходи змінились. Змінилось і відношеня дітей до сприйняття нового матеріалу. Діти відкриті, не бояться спілкуватися, сказати "ні".
У новій програмі, порівняно зі старою, – більший зв’язок з життям. Тепер вчитель сам зможе вирішувати, як спланувати день, що зараз необхідно дітям, чи використовувати наявні матеріали, чи чимось їх доповнити, якщо цього вимагає ситуація.
Все незвично та сучасно: і тематичні ігри, і уроки на вулиці. 
Але це атрибутика. Це не реформа. Реформа має покращити життя.

Важко в навчанні - легко в житті

Вчителі початкових класів НВО №25 Прокопенко Галина Миколаївна, Журавльова Людмила Михайлівна та заступник директора з НВР Левшун Ада Миколаївна пройшли навчальний тренінг для тренерів Кіровоградської області "Нова українська школа" у рамках Всеукраїнського експерименту "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової освіти" та отримали сертифікати, які засвідчують можливість здійснювати підготовку педагогічних працівників закладів освіти Кіровоградської області, які навчатимуть учнів відповідно до Концепції "Нова українська школа".  

неділя, 15 квітня 2018 р.

Як урізноманітнити навчання та осучаснити клас

Творчість - це справжній порятунок для дітей в процесі навчання. І мова йде не лише про творчий підхід до навчального процесу, а й про оздоблення класу. 
Осучаснити шкільну обстановку реально, навіть без значних затрат. Як би кумедно це не звучало, але осучаснити обстановку можна просто повісивши плакат біля дошки. Українські школи зараз якраз переживають період змін, а зміни в освіті, як відомо, потребують багато сил та часу. Тому не чекайте реформ, а вдосконалюйте класне середовище вже сьогодні. До Вашої уваги декілька порад із статті Анни Гуерреро «19 способів зробити навчання в вашому класі більш творчим». Детальніше

субота, 14 квітня 2018 р.

Стартує подача документів до 1-х класів

Прийом документів для зарахування дітей до 1-х класів за місцем проживання відбудеться з 23 квітня по 31 травня 2018 року. Про це повідомляє Департамент освіти і науки КМДА.
Отже, алгоритм прийому до школи тепер такий:
1. Надати до школи заяву від одного з батьків, копію свідоцтва про народження та медичну довідку дитини.
2. Довідку про те, чи проживає дитина в межах закріпленої за кожним навчальним закладом території.

Інтерактивна школа творчого вчителя

Найактуальніші питання сучасної освіти від провідних освітян України
- методичні вебінари на актуальні теми від найкращих методистів і науковців;
- можливість поставити питання спікеру та отримати відповідь у режимі онлайн;
- постійний доступ до запису всіх вебінарів;
- сертифікат тільки зареєстрованим учасникам, що переглянули вебінар онлайн.

Як все починалося: 4-й пілотний тиждень

4 тематичний тиждень (25.09-29.09.17 р) - "Моє довкілля"

пʼятниця, 13 квітня 2018 р.

Навчальні програми НУШ (для 1-4 класів)

Типові навчальні програми для початкової школи затверджені Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року. Детальніше
Освітянам пропонуються 2 типові освітні програми, кожна з яких розроблена відповідно до нового Закону України "Про освіту" та Державного стандарту початкової освіти. Педагогічна рада закладу самостійно обирає, за якою програмою буде проводити навчання, а керівник затверджує схвалену педрадою програму.
Освітні програми, що будуть розроблятися на основі типових, не потребують окремого затвердження Міністерством освіти чи центральним органом забезпечення якості освіти.
Школи самостійно визначають хід навчального процесу, орієнтуючись на формування ключових та предметних компетентностей учнів після закінчення навчального року.
Розроблені програми мають однаково визначені змістові лінії. Різниця між ними полягає у рівні інтеграції освітніх галузей до навчальних предметів. Ще однією відмінністю програм є очікувані результати навчання. За однією програмою їх визначають з розбивкою на 1-й та 2-й клас, за іншою - в кінці циклу (після 2-го класу).
До змісту програм входить пояснювальна записка, типовий навчальний план та перелік освітніх галузей. Також програмами визначені вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання, загальний обсяг навчального навантаження; коротко вказано відповідний зміст навчальних предметів чи інтегрованого курсу.
Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: