Проаналізувавши оцінні судження (вирази), які є найдієвішими для учнів, ми розділити їх на три групи:
- оцінні судження (вирази) оцінювання процесу роботи (Наприклад: Я бачу, що ти старався! Мені радісно від того, що ти активно працював під час уроку! Я приємно здивована твоєю наполегливістю?);
- оцінні судження (вирази) оцінювання результату роботи (Наприклад: Ти можеш краще! В тебе дуже добре вийшло! Гарна робота! Чудовий результат! Ти робиш успіхи! Відмінно!);
- оцінні судження (вирази) оцінювання особистості учнів (Наприклад: Молодець (вказано 25 разів), Розумник! Чемпіон!).
- оцінні судження (вирази) оцінювання результату роботи (Наприклад: Ти можеш краще! В тебе дуже добре вийшло! Гарна робота! Чудовий результат! Ти робиш успіхи! Відмінно!);
- оцінні судження (вирази) оцінювання особистості учнів (Наприклад: Молодець (вказано 25 разів), Розумник! Чемпіон!).
Вербальні судження, які допомагають перетворити звичне “Молодець” на більш цілеспрямовані оцінювальні конструкції:
- Я задоволена тим, як ти виконав вправу…
- Дякую за допомогу з …
- Приклад/вірш набагато кращий, коли ти … Дякую тобі!\
- Я дуже ціную те, що ти охайно написав …
- Дякую, що зробив це … це означає, що я / ми можемо зараз …
- Це забрало так багато часу, але ти впорався!
Наприклад, «я задоволена тим, як ти написав», краще, ніж «молодець», оскільки в першому випадку оцінюється те, що виконав учень, а в другому – його особистість.
Що варто змінити, щоб поліпшити якість оцінювання молодших школярів:
- змінити ставлення всіх учасників навчально-виховного процесу до оцінювання та оцінки не як до констатації результатів діяльності, а як інструменту руху (розвитку) дитини;
- разом з дитиною розробити критерії оцінювання її прогресу: темпу, об’єму, правильності тощо;
- постійно розвивати відповідальність учня за роботу, яку він виконує, та впевненість у собі;
- формувати в учнів потребу у самоконтролі та самооцінці; збільшити використовування елементів оцінки-гри.
Немає коментарів:
Дописати коментар